Fabrics
Podstawową zaletą tkanin winylowych jest możliwość wykonywania
reklam oświetlanych od wewnątrz (typ backlit) oraz od zewnątrz (typ frontlit)
bez łączeń frontowej części reklamy, będącej jednocześnie nośnikiem motywu graficznego.
Maksymalny, ogólnie dostępny rozmiar arkusza plexi wynosi 2 x 3 m.
Standardowa długość rolki tkaniny winylowej, stanowiącej front reklamy
wynosi 50 mb, a dostępne szerokości 1 do 5m. Równie istotną sprawą
jest cena wykonania reklamy.
Zalety tkaniny (zmniejszenie wagi, łatwość instalacji, zredukowany osprzęt elektryczny, wiele metod dekoracji) w połączeniu z atrakcyjnymi cenami komponentów sprawiają, że koszt materiałów użytych do wykonania reklamy jest zbliżony do kosztów metod tradycyjnych (przy małych powierzchniach) oraz znacznie niższy przy dużych powierzchniach.
Tkaninę winylową łatwo jest magazynować oraz transportować.
Zwinięta w rolkę zajmuje niewiele miejsca (ponieważ można ją magazynować
w pozycji pionowej). Ułatwia to sposób pakowania, gdyż wszystkie rolki
są przechowywane w solidnych, kartonowych tubusach, zabezpieczających tkaninę winylową przed przypadkowym uszkodzeniem w czasie transportu
i magazynowania.
Tkanina winylowa, przy tej samej powierzchni, jest kilkukrotnie lżejsza od płyty plexi.
Ułatwia to operowanie określonym fragmentem zarówno podczas nanoszenia motywu graficznego (pracujemy tylko na tej powierzchni, która jest nam w danym momencie potrzebna, pozostała część jest zwinięta) jak również podczas transportu na miejsce instalacji i podczas samego montażu.
Na tkaninę winylową możemy nanosić wprost różne materiały aplikacyjne.
Motyw graficzny można wykonać wieloma metodami, z których najpopularniejsze
są folie samoprzylepne a także druk solventowy i UV.
Ze względu na fakt, że laminowane pvc ma doskonałą zdolność rozpraszania światła
(przy tkaninach typu backlit), można stosować o 50% mniej świetlówek lub ledów niż
przy reklamie tradycyjnej, w której front stanowi płyta plexi.
Oprócz znacznie mniejszych kosztów wykonania, jest to wymierna oszczędność dla końcowego użytkownika reklamy. Niebagatelną sprawą jest zmniejszenie wagi reklamy,
co ma istotny wpływ na konstrukcję nośną reklamy i na koszty instalacji.
TKANINY W OFERCIE